Saturday, April 14, 2012

rindu zaman sekolah dulu !

Assalamualaikum..korang!!!!!!!

korang apa khabar?sihat?alhamdulillah..saya?saya sebenarnya mengidap penyakit batuk berjangkit!ahahaha..batuk jee kowt..ehehe..korang!!!!!!!!!nak citee ni!!!sebenarnya saya juga mengidap penyakit schoolsick!ahahaha..penyakit nieyy memang sah2lah tak boleh baik and takkan baik!yelah,,melainkan kalau dapat undur masa kaan?that's impossible!okay,fine..

saya nak cerita zaman sekolah kanak2 saya sampai sekarang!hmmm,,nak mula dari mana aek??okay..start dari tadika..ahahaa..dulu saya sekolah kat tadika kemas..best sangat!baru masuk sekolah lah katakan..macam2 bende berlaku!sume tue ta boleh laa naak lupekan..nak tahu peristiwa tak boleh lupe??ahaha..biarlah rahsia..okay,,next step!cepat baca sampai habis!rugi tak baca!!

darjah 1-6 saya bersekolah di SK SRI BUNIAN(tahun 2000-2005)sekolah agama kat SA SRI BUNIAN jugaklah kan..okay,starting FORM 1,saya dimasukkan ke sekolah berasrama di SMA BUGISIAH TAMPOK!biasalah anak 1st..tapi tak nangis punn..biase jee..sedih tau berpisah dengan kawan2..kawan2 yang lain sume masuk sekolah menengah biase..kena buli jee mula2 tue..memory tue sumee takkan lupelah..

tapi dah lama2 best sangat!dapat jumpa budak2 dari banyak tempat..dari singapore pun ade!pergh!otak2 dyorang memang mantap!dapat belajar berdikari..masa saya masuk sekolah,keluarga dah pindah rumah kat taman..balik jee rumah,sume dah ade tersedia..ehehe..mase tue,saya kat asrama..saya sekolah situ selama 3 tahun..then,,minta ayah pindah sekolah pulak..ehehe..alasan tak tahan..ehehe..biasa jee..

then,ayah pun masukkan kat sekolah MAAHAD..maahad mane??adelaah..ehehe..ayah guna orang dalam..tu yang senag masuk..masa ni,saya tak duduk asrama pun..just duduk rumah..mak kata sambil2 tue boleh tolong tengok2kan adik..1st masuk rasa macam masuk sekolah tadika..blurr jee semua tue..tapi,nasib baik adik sekolah situ(tingkatan 2 masa tue)so,apa2 tanya adik..masa masuk,waktu tue masa perhimpunan..

saya ni dengan muka blurrr tanya budak2 ni,,hmmm,,ni(barisan) form 4 aeyh??pastu budak tu kate a'aah..then,kecoh kw 1 barisan!woiyy3!!!!ade budak baru2!!malunyee..semua tengok!ehehe..pastu,diorang pun bawa saya jumpa guru tingkatan..then,saya masuk kelas 4B..sekolah ni tak sama macam sekolah dulu..kat sini semua tegur2..tapi,takdelah social sangat..masa tue,rasa lain sangat!

then,kenal2lah dgn kawan2 baru kaan..saya ni dahlah pendiam..tak ramai yang tegur waktu tue..rasa nak cabut sekolah jee..ahaha..panjangnyee entry...okay,,pendekkan!nak jadi cerita,setahun rasanya baru boleh biasakan diri..masuk tahun depannya..dah okay daa..form 5 ni memeng banyak sangat kenangan kan..semua tak boleh lupe..every moment..

kena kacau,kena marah..semua tue dah lali dah..serius,mula2 masuk memang rasa tak best!tapi dah lama2 rasa budak2 ni sempoi gilee an..okay,,then,spm pun berlalu..saya sambung masuk form 6..sekolah asrama..kat maahad johor pulak!setahun je!memang advantagelaa..setahun pulak tue..nnty,teros amik ijazah jee..adatlah kan,,mula2 masuk tue ta best!ni ta best!tapi dah lama2 memang best!*ayat ulang..ahahaha..

best sangat jumpa budak2 dari semua sekolah2 agama!dorm pun campur2..ada budak mersing,bandar tenggara,lughatul quran,bugisiah n bayak lagilah!time ni laah jumpa balik budak2 sek.lama..setiap kali 1hari berlalu,mesti aQ rasa sedih..yelah,,last year sekolah..pastu tak de dah nak pakai uniform2 ni semua kaan..memang seronok sangat!!!dapat budak2 dorm yang funny gilee..sempoi..comel2..

everyday buat harok kat dorm tue..ahaha..dahlah bawah tue betul2 bilik warden,,haa,kw!memang sedaplah kan kena sound dengan warden..ahaha..sorang takde memang tak lengkaplah hidup ni weiiyh!!!alhamdulillah,until now,kitorang still contact2 kt GROUP LAMAN MUKA BUKU tue..serius memang rindu sangat time2 ni..ada masalah,cite2..i really miss my roommates!!!dorm 105..

AS A CONCLUSION,i miss everything that related about SCHOOL!!!!!!!!!!!!!!!ahahaha..okaylah,,kesian kat korang baca entry aQ yang panjang berjela  sampai tak ingat kan..ahahaha..okayla..stop dulu..nanti sambung balik!!!thanks korang dah sudi bace entry panjang2 ni kan..CONGRATULATIONS lah kat korang2 yang berjaya baca sampai habis..jangan lupa sertakan comment anda dan tinggalkan jejak anda dengan memfollow saya..ehehhe..alamak,tangan ni tak nak berhenti lah pulok..ahahaha..k bai~

ASSALAMUALAIKUM..

CLICK DONATE N GET REWARDED ->


Thanks for reading. Do like and leave your comment. Really appreciate that :)

Comments
2 Comments

2 comments:

  1. beah..terigt plk time beratur..kiteorg tgk2 ko.hakhak.cm jakun kot..sbb ko sorg je dax bru time tu.pa pun ske sgt.

    ReplyDelete

✿ Assalamualaikum, thanks comment here yo ! ✿

This is an Official Blog. Copyright© All Rights Reserved http://craftynieya.blogspot.com