Tuesday, July 17, 2012

Gempak !!! Pelajar dibenarkan bawa telefon bimbit mulai tahun depan !!!


woOwWOowWoOow !!!!!

gempak ! pelajar dibenarkan membawa telefon bimbit ke sekolah mulai tahun depan , 2013 ! perghhh . cengginilaa . cengginilaa . asal aku dah habis sekolah . baru nak upgrade mende-mende cenggini aey . asal baru nak upgrade bahagian pendidikan cenggini . time tuela aku dah habis sekolah . haihhh . lebih gempak ! boleh bawak iPad sekali woOoOo0oOo ! *panjangnya harakat ! wuwuwuu >.<  Kata mereka yang berkenaan , Kementerian Pelajaran tengah merangka Draf Peraturan Pendidikan (Disiplin Murid) 2012 yang akan membenarkan pelajar membawa peralatan komunikasi termasuk yang aku berkata tadi di atas . 

Bak kata Datuk Dr. Wee Ka Siong selaku Timbalan Menteri Pelajaran , diorang akan tetapkan satu garis panduan yang mana akan mengawal penggunaan alat komunikasi tueh . fehhh . jeless pun ade . sedey pun ade . bantah pun ade . boikot , jauh sekali . korang setuju ke ??? lagipun sebelum nie , mak bapak juga kan yang mintak supaya boley bawak henpOon gi sekolah . nak tengok , nak kawal perkembangan anak-anak . memanglah bagus bawak gi sekolah . tapi dari sudut lain , kite kena tengok jugak maa . 



nie antara sebahagian pendapat kat fb . mungkin dye banyak tengok dari sudut negatif .
 so , what do you think ??? setuju ? or tak setuju ??? aku tak sokong memane . ade kebaikan . ade keburukanmemang lah kena pandang positif . dari segi negatif , kena tengok jugak maa . almaklumlah . remaja sekarang lebih berani . dulu , kekadang , bile jalan kaki gi sekolah . bertembung dengan budak skola biase kat jalan . takuut weiyh nak tengok or pandang muka diorang . heee . seraam tau >.< untunglaa . untunglaa ade Allah . takuut jugak bile kena berhadapan dengan dunia luar nanti . huu . tawakal jelaa . 

papelaa . yang penting . masuk U nanti wajiblah ade henpOon Pon pOn ! ekekekeh . nak tepon mak , ngadu banyak esaimen kena buat nanti . uwaaaaaaaa . hahaha

adiOss ! and Assalamualaikum . .
CLICK DONATE N GET REWARDED ->


Thanks for reading. Do like and leave your comment. Really appreciate that :)

Comments
13 Comments

13 comments:

  1. seronoknya dh blh bwk hp.. mcm student tak khusyuk je nk belajar.. nnti cikgu mengajar kt depan sibuk main game kt hp..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tuela pasal.huhu..walaupun dikawal waktu penggunaannye.macamlah pelajar akan ikut..huhu

      Delete
  2. utk students zaman sekarang mcm tak sesuai je kut nak bwk handphone ke sekolah.
    rasa mcm lbh bnyk negatif dr positif.

    ReplyDelete
  3. tak tau nak sokong ke nak bantah.. tapi sebenarnya perkara ni akan lebih membawa banyak keburukan daripada kebaikan.. tengok je lah nanti

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah kan,lebih banyak keburukan dari kebaikannye..
      entahlaa..kite tengok sape sokong,sape bantah nanti..huhu

      Delete
  4. ish..ish.. agak tak setuju ni.. (sebab mood jeles.. hahaha)

    ReplyDelete
  5. salam kenl n ziarah....
    nk komen skit...

    kalu kte tgok dr sudut positive,jd lah positive..law kte tgok negative,result nye pon jd negative..apa2 xsalah kalu bwk henpon as long as pndai jga n x lalai..tkut nt henpon kemana.pelajarn kemana..nt menyesal xsudah.. :)
    gud luck dik 4 ur future undertaking..

    ReplyDelete
  6. merepek
    banyak msalah dari faedah


    btw done folow kamu

    ReplyDelete

✿ Assalamualaikum, thanks comment here yo ! ✿

This is an Official Blog. Copyright© All Rights Reserved http://craftynieya.blogspot.com