Monday, October 29, 2012

jom main masak-masak yang mengenyangkan !


hellouw eblibody  what's up yow ? apa khabar ? sihat tak ? jom main masak-masak yang boleh mengenyangkan jom ! nak tak ? ape ? taa reti masak ? issokeylaa . kau just campak-campak jee bagi perase . then, siap ! pastu kau rase . agak-agak masakan tue tak buat kau mati, kau makan sampai habis .  ape yang penting ! kenyang perut !  *sila ikut rentak lagu tema wonderpets ! haa, kali nie gua nak ajak korang main masak-masak 'maggi bandung' . haha . sounds weird, is it ? -..-' hohOo . sO, it's up to you guys laa nak ikut ke tak, gua sarankan, selagi ade makanan lain yang lagi sedap dari nie, makan je . gua malas nak pekena key-ep-c, mekD' jadah tue . konon nak lain dari lain kaan *lain lah sangat ! haha

bahan-bahan :

✔ sambal segera mee bandung . pandai-pandai lah korang carik mende alah nie .
✔ udang kering . udang basah pung boleh .
✔ hirisan bawang merah dan segala-mala yang boleh menambah perisa setanding key-ep-c . perghhh !
✔ telur ayam . bukan telur lembu or kambing okay . okay tak lawak -.-'
✔ maggi tanpa perisa / bumbu . means kalau yang ade bumbu tue, buang je . tak baik untuk kesihatan . wakakakaka .
✔ hirisan sayur yang pelbagai . as long as namenye sayur, lantak korang lah nak masukkan ape jenis sayur pun .
✔ sempena mood raya aidiladha ni, kalau korang nak letak daging lembu / kambing pun boleh >_<
✔ serbuk perase yang dibenarkan. secubit garam/ ajinomoto/ knorr / or whateverr .

. . begini . . caranya . . bagi diriku . . .  *eh ! :P

  1. first of all, hendaklah kamu mencelur maggi itu dulu. letak garam sikit. bagi kuman hilang . haha . joke !
  2. then, panaskan kuali, letak minyak, masukkan hirisan bawang merah dan segala-mala yang boleh menambah perisa agar lebih umphhh ! sedap hingga menjilat kuku ! udang kering / basah jangan lupa meyh .
  3. after that, campakkan telur ayam . buang kulit dulu ! ambik isi dye jee aa . agagaga -.-' campak daging sekali kalau nak . 
  4. beside that, yuolsz masukkan sambal segera mee bandung tadi .
  5. lastly, campakkan maggi dan sebatikan semua ! baru campak sayur yang korang nak masukkan tadi .
  6. hahh . ape rase ? tawar ? masin ? manis ? pahit ? perasekan dengan serbuk perase yang korang nak .

tu jee . tapi gua punye malas nak campak sayur daging bagai, gua bantai jee . yang penting kenyang perut suke hati hOo ! 


rupa maggi bandung yang tak berape nak bandung and tak berapa nak selera sangat lah ! tue diaaa . makan  panas, sedap wOo ! cara masak dye aku agak lebih kurang same je dengan spagheti . entahlah . tapi, yang nie, aku namekan spameghi . boley ? hewhewhew . weii korang ! nie bukan betul sangat resepi dye . name pun main masak-masak kaan . gua campak-campak je nieyh . hahah
dan terimalah lagu baru siti nurhaliza featuring hafiz . . serangkap pantun :

gendang gendut hoii tali kecapi,
kenyang perut gua suke hatiii !

gua mintak maaf di atas penggunaan kata nama 'gua' dan 'aku' . kadang-kadang bile mood gua agak rock, cenggini lah gua . opss ! Amaran ! penggunaan ini tidak sesuai untuk diaplikasikan didalam karangan bahasa melayu anda . jangan marah aaa 

okay bye ! and thanks sudi bace !!! ヅ
spread love from Crafty Nieya 

Assalamualaikum . .

CLICK DONATE N GET REWARDED ->


Thanks for reading. Do like and leave your comment. Really appreciate that :)

Comments
2 Comments

2 comments:

✿ Assalamualaikum, thanks comment here yo ! ✿

This is an Official Blog. Copyright© All Rights Reserved http://craftynieya.blogspot.com