Friday, April 05, 2013

harap mentabah, beah !



Assalamualaikum ..


kadang-kadang kite selalu fikir kita kuat dalam apa jua perkara . kadang-kadang kita lupa hidup kita ibarat roda . kadang kita kuat dan tabah menghadapi apa jua halangan, cabaran dan dugaan . suatu masa bila kita tengah senang hati, bergembira bagai nak rak, Allah datangkan ujian . sampaikan kita mula rasa down giler . mula rasa bosan dengan apa yang kita ada . time nilah mula tercari-cari apa yang kita nak sebenarnya dalam hidup ni ? time nilah mula rasa apa yang member cakap tu betul serba sedikit . masuk semester 2 dah mula rasa mencabar . mesti korang akan cakap, alaa .. baru sem 2 . tapi, aku rasa serabut sangat . mula kelam kabut nak balance kan antara akademik dengan kokurikulum palapes . 






ingat senang ke nak maintain kan 2 benda ni ? banyak kali aku fikir . aku tak kata aku dah give up terus sebenarnya . just .. entah lah . i don't know . 2 benda ni aku sayang kott . antara akademik dengan koko . akademik : nak kena kejar semua subject, dengan database yang aku rasa aku sorang je tertinggal kat belakang tak tau pape :'( grafik kira okay lagi . business lagi . koko : even koko pun, ingat takde belajar ilmu2 macam dalam kuliyah tu ke ? ada theory and practical . belajar ilmu medan perang and so so so so laa . aku tak kata aku dah buat keputusan nak berhenti terus . i'm just .. need a time to think about all of this . and trying to face all the obstacles and sowhatever ..




*menangis*  :')
*berpura-pura tabah di sebalik senyuman*



need someone untuk aku luahkan . tapi, tak semua boleh faham keadaan kita, right ? dulu, kalau time macam ni, mesti story kat mieza musa . dye selalu ngadu kat aku, and aku selalu kuatkan semangat and bagi motivasi or tips dye if anything happens to her . but now, bila tiba turn aku .. rasa macam .. aku ni motivasi orang je lebih . diri sendiri ? :'[






hanya mampu luahkan dalam blog terchinta . bila dah luah kat sini, mesti member2 yang sempat bace post ni dok tanya aku macam-macam . hewhewhew aku bukan berahsia . just tak reti nak luahkan . hanya perlukan masa untuk semua ni . jahat tak kawan aku suruh keluar palapes je . pastu, mengade2 nak jadi nyamuk cerita kalau aku keluar, aku boleh bebas . itu lah . ini lah . bla ni lah . bla tu lah . nak buat macam mana . dah ini pilihan aku . kena lah teruskan even aku macam antara rela atau tak . maybe sebab aku yakin ada hikmah di sebalik semua ni . maybe kita tak nampak . akan datang ? mana tau ia membantu kita ..






nak tak nak . hidup perlu diteruskan . belajar bukan senang dan mudah . semuanya berperingkat . kena struggle lebih, beah ! you can do it ! kau tu bukannya dilahirkan terus pandai macam adik-adik kau . masuk tadika, keputusan terus gempak-gempak . tak . tak . kau lain, beah ! kau kena kuatkan semangat kau ! kau kena yakin kau boleh ! you have to ! kau tak pandai, that's whylah kau kena terima cabaran ni and kena fight dengan orang lain . even kadang-kadang rasa macam tak adil bile member study, terus dapat masuk otak . tak macam aku . kau tak boleh malas, beah ! kau tu tak pandai, jangan nak malas2 lagi !






okay . penat berpura-pura kuat . harap mentabah lah dikau ye, beah ! :'I
doakan ct.beah kembali ber'otak sengal' seperti biasa !



no.3 . always happen to us . bqb4 .


cuti seminggu ni rasa macam tak boleh balik . bila balik, asyik fikir assignment tak siap je . semua subject dirasakan penuh dengan assignment yang giler banyak yuolsz ! padan muka daku ! bersorang-sorang lah daku di sini . 6,7,8,9 latihan palapes . 14, hari ahad baru nak start buat video . setakat baru 2,3,4 hari je apekedehal ? baik toksah balik cenggini . ini semua pengorbanan . rindu kau, boboy budak tecik hot temper ! =P lain minggu nanti, baliklah daku ye mak,abah . manyak sorry kalau along tak balik :'I




xoxo,
Crafty Nieya .. !
Assalamualaikum ..


CLICK DONATE N GET REWARDED ->


Thanks for reading. Do like and leave your comment. Really appreciate that :)

Comments
1 Comments

1 comment:

  1. Senyummm... (^_____________^)
    tak perlu berkata apa2..

    ReplyDelete

✿ Assalamualaikum, thanks comment here yo ! ✿

This is an Official Blog. Copyright© All Rights Reserved http://craftynieya.blogspot.com